Be a Happy Humanoid...!

Man kan leva på andras glädje!
Så känner i alla fall jag =)
Att kunna glädjas med andra när de upplevt något som är så underbart för dom, det ger näring åt själen.


Jag känner två personer som nyligen fick träffa den största artisten världen pratar om just nu. Genom deras upplevelse och den enorma glädje de nu känner, tack vare detta, kan man leva lite längre.
Inse, att det lönar sig att glädjas med andra! Sätt er in i deras perspektiv, föreställ er hur det skulle vara!


Det är så lätt att bli avunsjuk på situationer man gärna skulle ha varit i själv, men man inser snart att det inte är värt att vara det av så många anledningar.
1. De som upplevde det förtjänade det, genom att de ville det så jävla mycket! Och i det här fallet även för att de är sådana underbara personer!
2. Andras glädje kan aldrig vara dåligt. Är en människa glad, betyder inte mycket annat särskilt mycket.
3. Du kommer själv må mycket bättre av att istället glädjas med en annan människa. Du gör dig själv en tjänst, tro mig ;)
4. Att missunna andra glädje är enbart dumt och själviskt. Var inte den personen!


Jag är medveten om att det kan vara svårt. Man kan som sagt bli lätt avundsjuk på vissa situationer och händelser; man hade gärna varit där själv etc. etc. Jag tycker detta är normalt och inte fel någonstans. Men det är stor skillnad på att tycka: Jag skulle ha varit där istället! och Jag skulle ha velat vara där jag också!

Skillnaden är enorm, eftersom den förstnämnda menar på att du anser att Du är värd detta mer än personen i fråga, medans det sistnämnda menar på att du är glad för personen i fråga men att du såklart gärna hade varit där du med.
Stor skillnad! Huge!! Och jag röstar för det sista alternativet ;)




Glädjs med andra. Låt tanken kittla dig: Tänk om jag varit där jag med! Det kan trigga dig till att kämpa för samma sak, utan att missunna andra deras äventyr.
Ta del av andras glädje, det tjänar både du och personer i din omgivning på.
Själv är jag ca. 7634786486847673468347 procent överlycklig för Mirres och Mariams skull, då en av deras drömmar nyligen gick i uppfyllelse! Det är rys känsla på hela grejen! Monster Magic ;)

Go for it: Make the world a little bit better ;)







 

 

Tack till Johanna för att du är så insiktsfull och för att du gav mig inspiration till denna text idag =)

<3


Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

Så bra skrivet. Håller verkligen med! Är så glad över att jag kan glädjas åt andra istället för att bara bli avundsjuk!

2010-05-13 @ 21:58:04
URL: http://sofiavienna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0