An "everyday miracle"...?

Ett mirakel i vardagen...
Det är oftast då de sker, är det inte så...?


Gick i min egna värld med iPoden på hög volym och fejade på, då en fjärdeklassare stövlade in i klassrummet. Alla hade slutat för längesedan men han var nog kvar för att ha lektion i eget instrument.
 "Du var med i tidningen" sa han. Konstaterade, för det var inte en fråga.
 "Haha, ja det var jag. Vad kul att du läste" svarade jag, och blev glad över att 10-åringar läser tidningen ;)
 "Mmm, om Tokio Hotel, Du skriver om Tokio Hotel."
Jag instämde, eftersom det är helt riktigt ;)
"Och trummor. Du spelar det" fortsatte han. Även detta ett konstaterande. Jag instämde återigen eftersom även detta stämmer. Dock var jag fortfarande omedveten om vad egentligen komma skulle.


"Har du träffat dom någon gång då?"
"Om jag har träffat Tokio Hotel? Ja, när de var i Sverige nu i September."
Så stora hans ögon blev då. Lika förvånad blev jag över att han blev förvånad. Haha =) För jag anade inte att han faktiskt, ja ni vet..diggade TH på så sätt!
"Va!? Jag tycker om dom! Gillar dom jättemycket!" sa han, på ett sätt som enbart en 10-åring kan uttrycka sig på: Ärligt och innerligt.


I och med det växte mitt hjärta med ca. 73872973984 storlekar.
En 10-årig kille tycker om Tokio Hotel jättemycket.
Om inte det kan rädda ens dag, ja då vet fan inte jag. För mig var det, fantastiskt fint!
Han tillade dock i slutet av samtalet att han gillar Michael Jackson bättre ;)
Må så ske då. Haha ;)






Kommentarer
Postat av: Emmla

Nej så underbart!!!

Jag älskar när sånt där händer

<3

2009-11-16 @ 23:50:09
URL: http://emmlansemlan.blogg.se/
Postat av: Sofia Vienna

nah, vad gulligt! (:

2009-11-16 @ 23:56:09
URL: http://sofiavienna.se
Postat av: Kusin

BÄST. <3

2009-11-17 @ 13:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0