Ska det vara så svårt...?

Många började skolan idag, efter ett välförtjänt Jul Lov.
Själv började jag jobba igen,  efter en välförtjänt semester.

Jag behövde dock inte känna någon direkt oro för att något obehagligt väntade mig på min arbetsplats.
Igår kväll satt jag inte och gruvade mig för att mötas av elaka ord, knuffar, slag och  allmän förnedring.
Många gjorde dock det; gruvade sig.

Samma människor som igår gruvade sig vaknade idag upp med en sjuk och nästan bissart övervidrig ångest, som nästan förde dom över gränsen.
Hur mycket skit ska man behöva stå ut med?!
Vad ska det krävas för att mobbingen ska stoppas!?
Ska det vara så svårt för barn och ungdomar att få må bra i skolan, där det är meningen att man ska trivas och lära sig saker?!
Ska det vara så jävla svårt att vilja ta hand om varandra!?
Ska det vara så jävla svårt att hålla ögonen öppna för vad som pågår på skolgården, i klassrummet, "bakom ryggen" på läraren, på skol-toaletten, i kön i matsalen, bakom gymnastiksalen, i omklädningsrummet, etc!?

Ska det vara så jävla svårt att göra barns och ungdomars omgivning till en trygg miljö!?


Mina tankar går till er; barn och ungdomar runt om i världen,
som idag måste gå till skolan med en klump i magen, som växte sig till en storlek då den blev övermäktig och som man egentligen inte kan hantera.
Som man inte ska behöva hantera!

Ni där ute!
Besök denna sida och tänk över hur många som behöver er hjälp.
http://www.friends.se/

Peace, Love & Respect!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0