Min favoritartist just nu...

"Att bara sitta här och få höra vattnet slå mot stenarna liksom...Underbart!"
"Ja, Gud har en vacker röst."


Båda mina vänner har så rätt.
Så är det; Från och med nu sjunger Gud för oss, genom hela sommaren.


Gud har en vacker sångröst.
Med klanger av mås-skrik, vatten som slår mot stenarna och sandbrynet, fåglar som kvittrar, grus som knastrar under fötterna, trädkronor som svajar i vinden, de lättade suckar som människan avger nu när livet äntligen ter sig ljusare. Sommaren är så gott som här, våren är det definitivt.


Gud har en sån vacker sångröst. Den här tiden på året är Gud min favoritartist.


Om jag är troende?
Kan man vara annat en dag som denna?
Religös är jag dock ej. Jag anser mig inte vara begränsad till en enda religion. Livet är för komplicerat för det.
Men jag tror på Gud, i den mening att: Ja, jag tror det finns mer än vad ögat kan se. Något som finns bakom sången vi hör idag, de 26:e April år 2009, tillexempel.










Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

kollade på dina wallpapers på THF forumet, och jag tyckte dom var jätte snygga! Ville bara tala om det (:

2009-04-27 @ 23:10:59
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Postat av: Sofia Vienna

svar: ja, eller hur, dom bilderna är lätta att jobba med :D

2009-04-28 @ 19:12:39
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0