Bandet som väcker debatt...

Har du väl upptäckt det här bandet kan jag i princip lova dig att du valt ett av två "läger".
Något mellanting tvivlar jag på existerar i samband med dessa musiker, av många anledningar....

De väcker känslor, inte bara hos sina fans utan även hos dom som tycker det motsatta.
Det om något borde väl tala för att det här är ett band med ett budskap?
Ett band som vet vad de tycker, vet vad de vill och som inte är rädd för att stå för det.
Sanningen är den, att den som väl kommit över något material med det här bandet, aldrig går därifrån utan en åsikt.
Bandet lämnar ingen oberörd.
Tokio Hotel always leaves a mark.



Så hur kommer det sig då att vissa har väldigt svårt för Tokio Hotel?
Hur kommer det sig, att vissa väljer att inte bli ett fan till det här bandet?
Är det rädsla, för att de visar sin ståndpunkt så tydligt?
Rädsla, för att de uttrycker sin säkerhet genom både sin musik och genom sitt yttre?
Känner ni er på något sätt hotade av denna naturkraft, som så tydligt vågar stå för sin åsikt?
Är det skrämmande att se människor som vet vad de vill?
Kanske är det så. Det borde vara det, för jag kan inte se någon annan anledning.



Det här är bandet som inte lämnar någon oberörd.
Det här är bandet som väcker debatt, eftersom de så tydligt vet vad vill och vågar göra slag i saken.
Sådant skrämmer människan.
Jantelagen, den existerar överallt.
Tokio Hotel skiter dock i det. De trotsar allt vad jantelag heter.
Tacksam är jag för det. Att få se och höra ett band som är så befriande vackert, det är magiskt.
Därför älskar jag dom och därför är jag deras fan; De står för något som är äkta och därför blir det vackert.



Jag känner mig inte hotad av Tokio Hotel.
Tvärtom föder jag mig på deras musik,; på det faktum att de existerar.
Tacksam är jag för att de genom sin musik delar med sig av sig själva på ett sådant brutalt , vackert och äkta sätt.


Tokio Hotel; Att upptäcka er är det bästa som någonsin hänt mig.
Så är det...






Kommentarer
Postat av: Sofia

underbart inlägg! Vet precis hur du känner!

2009-05-06 @ 12:35:57
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Postat av: Emmla

åh åh åh

så sant så sant

förr tror jag många var rädda för att gilla dem för att "alla" gillade dem back in 2007. men så är det ju absolut inte längre.

en sak är säker, TH väcker alltid starka känslor. And thats the way we like it :D

2009-05-08 @ 12:24:02
URL: http://emmlansemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0