Jo, många är arga...!

Quote från Vanja:
"Ärligt talat, ingen är arg för vilken kontinent dem är på, folk blir ledsna över sättet dem själva Tokio Hotel killarna, förändras."

1. Jo, det är väldigt många som är arga över det. Tro mig, jag svarar på alla mailen! Varje dag!

2. Jag upprepar mig själv, eftersom denna biten kanske gick förbi:

Det låter på många, som att bandet har förändrats completely pga. att de vistats i USA en tid.
Detta är självklart helt befängt och urbota dumt att säga.
Klart att människor förändras, för även TH är ju mänskliga...tro det eller ej.
Även de växer ju upp menar jag!
Men att byta personlighet totalt på så kort tid...
Nej. Omöjligt.


De anpassar sig naturligtvis. Samma saker som gäller i Europa gäller inte för USA.
Det är två olika delar av världen!!!
Vi i Europa är vana att se dom på ett vis, eftersom vi fått ta del av dom så pass länge!
Men i USA måste de "börja om från början".
De måste presentera sig som ett band, som ingen vet någonting om!
De måste promota sig som ett nytt band!
Här i Europa behövs inte det! Alla vet vilka de är redan! De är redan promotade här som "Det nya bandet från Tyskland".
Den grejen är redan gjord! Klart att allting blir mer avslappnat då!

Det är en helt annan situation i USA, och de måste anpassa sig efter den.
De måste slå igenom, vilket de redan gjort här.
Helt andra förutsättningar alltså,
vilket inte innebär att de förändrats...utan att de måste sätta upp en fasad som för längesedan suddades ut här hemma!

Tänk efter nu, på hur och var det är vi sett dom under senaste tiden.
Det är i Intervjuer på TV och i Radio!
Intervjuer, där de måste promota sig själva som " det nya bandet från Tyskland".
Finns inget personligt i något av det de gör nu.
De jobbar!
Jobbar, jobbar, jobbar, för att göra succé i USA.
Jag säger inte att jag gillar det tempo de jobbar i, eller vissa saker de blir tillsagda att göra,
men faktum är att det är så de jobbar och alltid har jobbat ,
och deras riktiga personligheter är ofta väldigt långt borta vid de tillfällen då de måste promota bandet för en hel kontinent som inte har en aning om vilka de är.

Nöjes branchen i USA är ytlig.
Hollywood är ytligt.
Ska ett band från Tyskland lyckas där måste man spela spelet rätt till en början(!), för att få in en fot och för att sedan kunna bestå.
Spela Spelet!!!
Detta innbär alltså inte att man personligen är den produkt man promotar.
Men ska man synas i TRL osv. då gäller andra regler än här.
Slår man i USA först lyckas man oftast även i Europa.
Slår man i Europa gäller inte samma sak. Då måste man kämpa för att även slå i USA.
Jag upprepar: Jag säger inte att jag gillar det tempo de jobbar i, eller vissa saker de blir tillsagda att göra,
men de personer vi ser i vissa intervjuer är TH som jobbar, inte deras personligheter.
Spela spelet.

Det är en förjävlig branch de jobbar i,
och som ett Tyskt band som ska slå i USA...
Ja...
De spelar spelet!
Fansen ser dock igenom det.
De ser vilka de verkligen är och vet när de jobbar.
De ser skillnaden.


De har inte förändrats (mer än vad som är normalt för en människa) utan de anpassar sig efter situationen!
Precis som de gjorde till en början i Europa också.

Kommentarer
Postat av: LepreChaun

Jag håller med dig helt och hållet. Och till de fansen i Europa som känner sig "bortglömda": Vad spelar det för roll om de är i USA eller Tyskland? Du

2008-11-20 @ 16:26:23
Postat av: LepreChaun

Jag håller med dig helt och hållet. Och till de fansen i Europa som känner sig "bortglömda": Vad spelar det för roll om de är i USA eller Tyskland? Du (som t.ex. bor i Sverige) känner de ändå inte (alltså du kan inte "röra" vid de ändå), du kan ändå inte nå de (förrutom om du stalkar de då dem är i Tyskland).

2008-11-20 @ 16:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0