TH - Europa vs. USA...Ska det vara så?

Ok,
here is the deal...

Många TH fans har på senare tid känt att bandet har gett upp Europa för USA,
känt att de blivit andra människor genom att vistas i USA under en längre tid,
och därav "tröttnat" på bandet.




Jag har mycket att säga om detta, så förbered er!!!




Det första ni måste inse (jag talar även till mig själv nu btw...) är att TH inte har turnerat i USA över huvud taget, förens i år!
Med andra ord; Europa har fått haft TH för sig själv ända fram tills nu,
då de slog igenom i USA!




Man kan inte påstå, att TH lämnat Europa för USA!!!
De har helt enkelt delat med sig (alltså hör ni! man talar om dom som att de vore godis elle något! det här är ju helt jävla sjukt egentligen...) till USA också!
De har fans där med!!!
De kan inte genomföra en USA turné SAMTIDIGT som en Europa turné!
De måste ta EN sak i taget, annars kommer de att bokstavligen att dö av utmattning, ok!?




Anledningen till att de stannat så "länge" (länge och länge, jag menar kom igen! Hur länge var de i Europa då innan de stack till USA liksom!?) i USA nu, är för att det självklart tar en jävla tid att slå igenom på den Amerikanska marknaden.
Man måste marknadsföras, och promotas och SYNAS konstant för att man inte ska glömmas bort,
och främst för att ens kunna slå igenom,
vilket är vad TH jobbar på nu.




Slår man igenom i USA först, är man automatiskt känd i resten av världen.
Slår man igenom i Europa först, gäller inte samma sak! Då måste man kämpa för att bli känd i USA också!



Detta sker inte över en natt. De slår inte igenom i USA med en enda turne!
Detta kan väl få mig att tycka att de kanska stack över lite för tidigt..
Men samtidigt så måste man börja någon gång,
och när än de valt att slå igenom i USA, så skulle/kommer det att ta tid!




Bara för att de har spenderat så pass mycket tid i USA nu innebär INTE att de glömt Europa!
Självklart INTE!!! Det här är deras HEM ff sake!!!



Men de måste kämpa och kämpa för att slå igenom i USA nu, så att de är SÄKRA på att de inte glöms bort där så fort de sticker,
för att sedan kunna stabilisera allting.
För att en dag kunna uppnå det målet; att de inte ska behöva spendera mer eller mindre tid någonstans för att bli ihågkomna,
utan att kunna känna sig säkra på den punkten; att de har fans över hela världen!




Men för att uppnå det, måste de "make a mark" i USA först,
och som sagt...detta sker inte över en natt.



Det låter på många, som att de gett upp Europa helt för USA.
Detta är självklart helt befängt och urbota dumt att säga.
TH skulle aldrig ge upp Europa.
Det låter på många, som att det aldrig kommer att komma en till Europa turne.
Detta är självklart helt befängt och urbota dumt att tro.
Det kommer att komma en och fler Europa turneér.
Det låter på många, som att bandet har förändrats completely pga. att de vistats i USA en tid.
Detta är självklart helt befängt och urbota dumt att säga.
Klart att människor förändras, för även TH är ju mänskliga...tro det eller ej.
Men att byta personlighet totalt på så kort tid...
Nej!




De anpassar sig naturligtvis. Samma saker som gäller i Europa gäller inte för USA.
Det är två olika delar av världen!!!
Vi i Europa är vana att se dom på ett vis, eftersom vi fått ta del av dom så pass länge!
Men i USA måste de "börja om från början". De måste presentera sig som ett band, som ingen vet någonting om!
Här i Europa behövs inte det! Alla vet vilka de är redan! De är redan promotad här som "ett nytt band från Tyskland". Klart att allting blir mer avslappnat då!
Det är en helt annan situation i USA, och de måste anpassa sig efter den.
De måste slå igenom, vilket de redan gjort i Europa.
Helt andra förutsättningar alltså,
vilket inte innebär att de förändrats...utan att de måste sätta upp en fasad som för längesedan suddades ut här hemma.




Musiken, glömde vi den?
Ja, det gjorde vi...som det ofta görs när man diskuterar TH.
Det handlar ofta om ytligare saker.
Kolla media! Vad fokuserar de på?
I rest my case.

Nu tänker jag gå och lyssna på Tokio Hotel, eftersom Musiken är den största delen av dom (naturligt nog!!!).
Jag tänker se fram emot den nya skivan.
Jag tänker se fram emot turnen som följer på den.
Jag tänker se fram emot när killarna äntligen får sin Jul-Semester,
då de för en gångs skull kan koppla bort det faktum att deras "fans" sliter dom från en kontinent till en annan.




Jag hoppas på att de inser att de inte kan vara på 237489347892 ställen samtidigt, och inte får dåligt samvete för att de inte kan vara det.
Knappast tror jag att de har det, dåligt samvete menar jag.
De är smartare än så.

tack för mig.



Kommentarer
Postat av: sara

klockrent inlägg! Har själv blivit otroligt arg över att folk slutat gilla de bara för att de är för mycket i USA. Jag tycker de är bra att de är där och blir kända där med ,det förtjänar de som de har kämpat hela deras kariär. :)

2008-11-16 @ 16:44:15
URL: http://sariiiih.blogg.se/
Postat av: sara

(svar)varsågod ;) måste bara säga att din blogg är jättebra,du skriver väldigt ärligt sånt är bra!:)

2008-11-16 @ 19:28:14
URL: http://sariiiih.blogg.se/
Postat av: megumi

jag håller faktist inte med dig om det här. första gången jag inte gör det, huh.. xD

2008-11-16 @ 20:41:43
URL: http://megumi.blogg.se/
Postat av: Vanja

Ärligt talat, ingen är arg för vilken kontinent dem är på, folk blir ledsna över sättet dem själva Tokio Hotel killarna, förändras.

2008-11-18 @ 20:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0